(06-12-2011 14:49)JosFCT schreef: Ik hou van Eredivisie live. Kan alleen naar (een deel van de) thuiswedstrijden dus de perfecte oplossing.
90 minuten teletekst staren zie ik niet meer zitten. Snap de commotie niet helemaal.
De commotie komt voort uit het feit dat EL de belichamling is van het huidige commerciele voetbal. Waar we vroeger op normale tijdens spelen, is dat door de macht van de Medai (lees Eredivisie Live) verplaatst naar achterlijke tijden (1230, 1430 en 1630) zodat ze maar liefst 3 live wedstrijden kunnen uitzenden.
Daarnaast is het afgeschermd voor het grote publiek. Waar het voorheen nog Volkssport nummer 1 was werd het op zondag avond om 1900 uitgezonden op de publieke omroep. Echter, EL speelt goed in op de wens van de consument en biedt live verslagen aan. In de loop der tijd hebben ze een stevige voet op de trapper gekregen en kunnen ze zelf eisen stellen mbt het competitieschema door aanvangstijden te gaan bepalen (zie hierboven) voor eigen gewin. Natuurlijk zeggen ze dat dit voor de consument is (marketing) maar ondertussen verdienen ze er lekker mee.
Zomaar even een kleine uiteenzetting waar de comotie rondom EL vandaan komt... Ik kies er in elk geval voor om niet financieel mee te werken aan deze verloedering van Volkssport nummer 1, maar die keuze mag eenieder voor zichzelf gaan maken. Ik wou je alleen even de andere kant van de medaille belichtten.